zaterdag 26 juni 2010

Zuringpesto

Bij het zoeken naar recepten met zuring kwam ik ook een recept tegen voor zuringpesto met walnoten. Omdat ik geen walnoten in huis heb, maar wel pijnboompitten, die in de traditionele pesto met basilicum een belangrijk bestanddeel vormen besloot ik zelf maar iets op basis van 'gewone' pestorecepten uit te proberen.
Ik heb dus 75 gram zuring, 25 gram geroosterde pijnboompitten, 25 gram geraspte grana padano, 2 knoflookteentjes en wat olijfolie gepureerd met de staafmixer. Nadat de smaken een dagje waren ingetrokken in de koelkast bleek het voorwaar naar èchte pesto te smaken. Dus heb ik een deel verwerkt in mijn favoriete pastagerecht: Spaghetti met pesto, gebaseerd op een recept van pasta à la carbonara en gegarneerd met geroosterde pijnboompitjes en wat geraspte Emmenthaler. Met een glas witte wijn erbij hèt perfecte lunchgerecht wat mij betreft.
Gelukkig had ik voor Jan nog een portie Babi-pangang in de vriezer. Want die 'Spaghetti-kots' zoals hij het noemt vindt hij 3 keer niets. Wat ik met de rest van de zuringpesto heb gedaan vertel ik een andere keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten