donderdag 24 juni 2010

Cake met zalm & zuring

Zalm en zuring vormen een klassieke combinatie in de Franse keuken. In haar boek 'Les Cakes de Sophie' heeft Sophie Dudemaine, een bekende kokkin/kookboekenschrijfster hier in Frankrijk, deze combinatie verwerkt in een hartige cake. Omdat de zuring momenteel overvloedig groeit in onze moestuin en ik altijd 'in' ben voor iets anders dan een broodje bij de lunch besloot ik het recept eens uit te proberen. De cake rook heerlijk toen hij uit de oven kwam. Helaas zakte hij bij het afkoelen een beetje in, maar dat schijnt normaal te zijn. Ik vond de cake heerlijk.
Jan vond er niets aan. Een lauwe zompige spons met lekker stukjes zalm, was zijn conclusie. Nu zijn hartige taarten ook niet aan hem besteed, dus zijn oordeel was op zich niet zo schokkend.
Gelukkig kan de cake goed ingevroren worden. Ik heb nu dus nog 4 plakken in de vriezer liggen. Maak je geen zorgen, die komen nog wel een keer op! Inmiddels ben ik zeer benieuwd naar de andere recepten van Sophie......
Als je de cake ook eens wilt maken klik dan hier voor het recept. De hoeveelheid deeg is geschikt voor een vorm van ca. 26 cm en mijn advies is om de bodem en de lange kanten van de vorm te bekleden met bakpapier dat je iets over laat hangen zodat je de cake gemakkelijk uit de vorm kunt tillen. Na het bakken de cake uit de vorm halen en af laten koelen op een rooster. Voor het eten even opnieuw verwarmen in de oven of de magnetron tot lauwwarm. Eet smakelijk!

1 opmerking:

  1. Ziet er lekker uit, maar mij lijkt het ook niets haha. Ik ben net zoals Jan, hou ook niet van hartige taarten.
    Maar wel eens grappig, is net weer iets anders!

    BeantwoordenVerwijderen