vrijdag 2 juli 2010

Koffie mèt: Cake met appel

Vóór we naar Frankrijk verhuisden hadden we in Nederland al wat geëxperimenteerd met het inmaken van groenten en fruit, zodat we zeker wisten dat we niet de halve oogst weg hoefden te gooien en we een hoop werk voor niets zouden doen. Bij het opruimen van de berging kwam er nog een grote pot appelschijfjes te voorschijn uit 2005. Ieder jaar werd die pot weer naar achteren geschoven, maar nu besloot ik dat die pot toch maar eens leeg moest. Vorig jaar had ik een hele lekkere cake met pruimen gemaakt van de site van Arden en het basisrecept leek me ook wel geschikt voor een cake met appels. Door het inmaken waren de appels heerlijk zoet geworden en ze combineerden prima met het deeg met de gemalen cardemom. Alleen de sinaasappelschil heb ik weggelaten want die had ik niet in huis. Als je het recept ook eens wilt maken klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten