vrijdag 23 juli 2010

Courgettetijd


Het is weer zover: De courgettes beginnen te rijpen. We hebben er van de week al één door de macaroni gedaan en al een keer pittig gevulde patissons gegeten met knoflook-aardappeltjes uit de oven. Een ideaal gerecht want je schuift alles tegelijk de oven in en na 3 kwartier heb je een overheerlijk maaltje! (zie foto onder).
Gisteren heb ik courgettes met ham en kaas gemaakt, gebaseerd op het bekende witlof ham-kaas recept. De courgette heb ik in mootjes gesneden en 10 minuten voorgekookt in een beetje water met een 1/2 bouillonblokje. Daarna de courgette uit laten druipen en iets af laten koelen in een vergiet en eventueel halveren (of vier kleine courgettes gebruiken). De courgettemootjes in een plakje ham wikkelen en daarop een plakje kaas (ik heb van die plakjes smeltkaas gebruikt die ze hier verkopen om tosti's te maken) en wat geraspte kaas doen. Jan vond het iets te veel kaas, maar aangezien ik dol ben op pittige kaas vond ik het erg lekker. Volgende keer zal ik dan wel iets minder van die smeltkaas doen want sinds we een ander merk gebruiken vindt hij deze op de tosti ook een beetje tè. Lekker met gekookte aardappels waar je het kaasnat dan bij gebruikt (of een restje jus).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten