donderdag 8 juli 2010

Borrelhapjes

Zoals beloofd bij het blogje 'Zuringpesto' hier nog een recept met wat je ermee kunt doen: borrelhapjes maken! Verwarm de oven voor op ca. 200 graden.
Steek uit wat plakjes bladerdeeg met een glas kleine rondjes. Ik heb hiervoor een champagneglas gebruikt, dat gaf mooie 'hapklare' rondjes. Bestrijk een deel van deze rondjes met (zuring) pesto en de rest met tomatenketchup. Leg op de rondjes met (zuring)pesto een paar reepjes pittige kaas bijvoorbeeld grana padano of gebruik wat geraspte kaas. Snipper wat ham in kleine blokjes en verdeel die over de rondjes met de tomatenketchup.
Omdat bladerdeeg hier alleen koelvers in ronde vorm wordt verkocht hield ik nog wat stukken over. Hier heb ik wat Salami Danois (vergelijkbaar met Nederlandse snijworst) ingerold en in kleine stukjes gesneden. In ca. 15-20 minuten goudbruin en gaar bakken. In eerste instantie had ik maar een paar hapjes gemaakt met zuringpesto want ik was er niet zeker van dat Jan ze zou lusten omdat hij niet van pesto houdt. Maar zo in een borrelhapje ging het er toch in als koek. Lauwwarm zijn ze het lekkerst. Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten