maandag 10 mei 2010

Accident aux Lilas

Voor ons huis is een doorgaande weg. In het algemeen is het er niet zo heel erg druk. Het is vooral veel lokaal verkeer en enkele grote met boomstammen geladen vrachtwagens die lossen bij de zagerij een paar kilometer verderop.
Vanmiddag zo tegen kwart voor zes zat ik net even achter de computer toen ik een raar geluid hoorde, gevolgd door een harde doffe klap. Mijn eerste gedachte was dat er twee auto's tegen elkaar aan gereden waren op de kruising. Aangekomen bij ons hek zag ik echter een stukje verderop een auto op de kop liggen. Het rechterportier zat helemaal om de betonnen elektriciteitspaal gevouwen. Twee mannen waren al uit de auto gekropen en waren druk aan het telefoneren. Even later kwamen de hulpdiensten. Eén van de twee kreeg een nekkraag aangemeten en werd in folie gewikkeld afgevoerd naar het ziekenhuis.
De gendarmerie deed uiteraard een sporenonderzoek. Wat er precies is gebeurd weet ik niet maar aan de sporen in het gras te zien was de auto net voorbij onze brievenbus van de weg geraakt, vervolgens tegen de betonnen paal geklapt en daarna over de kop in de greppel beland. Dat de inzittenden er op het eerste gezicht redelijk ongeschonden uitkwamen mag voorwaar een wonder heten.
De baas van de plaatselijke garage die de twee zelf hadden gebeld om de auto op te halen vroeg of de auto op ons erf mocht overnachten. Morgen komt hij dan met een aanhangwagen om het wrak naar de garage te vervoeren.
Klaarblijkelijk komen dergelijke ongevallen hier zo veel voor dat ze speciale borden hebben om het overige verkeer te waarschuwen.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten