maandag 14 december 2009

Bijna Kerst

De dagen worden steeds korter en kouder.... Omdat Jan de kerstboom al heeft laten zien op zijn blog zal ik een ander 'sfeerplaatje' uit ons huisje laten zien. Niet dat we het hele huis versieren zoals je in Amerikaanse films wel eens ziet, maar een paar 'hoekjes' maken we toch wel. Het kastje waar over een maand alweer de eerste zaailingen het eerste zonlicht zullen proberen op te vangen is dan ook tijdelijk veranderd in een sfeervol kerstplaatje.
Het 'laddertje' is zeker al 20 - misschien wel 30 jaar oud. Toen er een paar jaar geleden een lampje kapot ging was het dan ook even slikken. Maar gelukkig bood mijn moeder - die ooit hetzelfde laddertje had gekocht- uitkomst. Zij had haar exemplaar weggegooid, maar - héél slim - de lampjes voor mij bewaard. Dus staat het laddertje weer ieder jaar in volle glorie te branden. En eenmaal per jaar moet ik dan ook altijd weer denken aan dat ontzettend mooie liedje van Rob de Nijs: Zet een kaars voor je raam:

1 opmerking:

  1. Hoi Annemarie,

    Nou de Kerstman kan komen bij jullie!
    Wij zijn ook begonnen, morgen nog ff doorwerken met versieren, ik heb het drie jaar gemist!
    Fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling,
    geniet van je zelfgemaakt? oliebollen,

    Hans en Betty

    BeantwoordenVerwijderen