woensdag 31 maart 2010

Luxe ontbijtbroodje


Hoewel bruin brood natuurlijk veel gezonder is en ook erg lekker mag ik toch ook wel eens graag een luxe witte bam eten bij mijn ontbijt. Dit recept vond ik op internet, alleen zat in het originele recept geen zout en dat was dus geen vreten! De structuur van het brood beviel me echter wel. Het aangepaste recept is dus als volgt:
400 gram witte bloem, 220 ml water, 1 ei, 20 gram witte basterdsuiker, 40 gram boter (op kamertemperatuur), 5 gram droge gist en 1/2 theelepel zout. De ingediënten in de BBM doen en bakken op het programma voor zoet brood.
Voor ongeveer 0,45 cent aan ingrediënten en een beetje stroom heb je dan een heerlijk luxe ontbijtbroodje dat prima combineert met (zelfgemaakte) jam! Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Onze broodbakmachine doet het niet zo goed,
    het is al de tweede aangeschafte, de helft
    blijft altijd laag. Ook wanneer ik ´m een andere plaats geef.
    Nu om de dag een ceréale gehaald bij ons
    bakkertje.
    Die van jou (het broodje) ziet er prachtig uit,
    trouwens alles wat jij bakt.
    gr., Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wat niet lukt zet ik niet op m'n blog natuurlijk haha!

    BeantwoordenVerwijderen