zondag 7 maart 2010

Koffie mèt: Vanillecakejes


Vroeger bakte mijn moeder regelmatig kleine cakejes. Ze gebruikte daar van die papieren vormpjes voor, die je nog steeds kunt kopen. Maar toen ik vorige maand een aanbieding tegenkwam van siliconenvormpjes bij de Lidl kon ik de weerleiding niet weerstaan.
De eerste keer moet je ze lichtjes invetten, maar daarna hoeft dat niet meer. Voor deze eerste keer heb ik een 'gewoon' cakerecept gebruikt met een 1/2 theelepeltje vanille extract erdoor.
Dat leverde 20 mini-cakejes op. Omdat dat wat veel van het goede is heb ik de helft ingevroren. Altijd gemakkelijk als ik een keer geen zin of tijd heb gehad om iets te bakken. Nu kan ik natuurlijk 'variaties' op dit thema gaan maken: Cakejes mèt of zonder glazuur, chocoladestukjes, noten, jam, fruit, enz. enz.

2 opmerkingen:

  1. Ziet er smakelijk uit, lekker hoor!!

    De silloconen vormpjes heb ik ook, maar eigenlijk nog nooit gebruikt. Toch maar eens verandering in brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja soms koop je van die dingen en dan komt het er gewoon niet van om ze ook daadwerkelijk te gebruiken. Ik herken dat!

    BeantwoordenVerwijderen