maandag 4 augustus 2008

Koffie mèt ........courgette-jamtaart


Nèt toen ik me begon af te vragen wat ik t.z.t.met al die potten courgette-jam zou moeten beginnen, één boterhammetje met jam per dag zet tenslotte nauwelijks zoden aan de dijk, zette Arden vorige week een recept voor een jamtaart op haar blog. Die zag er zéér aantrekkelijk uit, dus meteen dit weekend uitgeprobeerd. Helaas bezit ik geen springvorm van 24 cm, had ik geen amandelextract en rietsuiker in huis dus heb ik de taart gebakken in een boterkoekvorm van 24 cm, de amandelextract weggelaten en de rietsuiker vervangen door gewone kristalsuiker. Nadat de taart een beetje was afgekoeld met het metalen snijdertje de bodem losgesneden. De truc bleek goed te werken want de punten kwamen er prima uit. Gisteren geproefd en....... we zijn verkocht! Héérlijk!!!!! Gelukkig ziet de frambozenoogst er ook veelbelovend uit, dus daar gaan we ook maar veel jam van maken. Het recept voor wie de taart ook eens wil bakken: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2008/07/jamtaart.html

2 opmerkingen:

  1. Hallo Annemarie, ziet er ook lekker uit met courgettejam. Nog een tip waar je jam in kunt verwerken: muffins met roomkaas en jam: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/2007/09/muffins-met-roomkaas-en-jam.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my goodness... that looks really good!!! Yummy!

    BeantwoordenVerwijderen