maandag 4 januari 2010

Koffie mèt: Zwitserse Jamrol

De laatste tijd vielen we nogal vaak terug op oude beproefde recepten, maar met een nieuw jaar voor de boeg èn een berging vol met jam werd het tijd voor een nieuwe uitdaging: een jamrolEen recept was al gauw gevonden op het internet dus gisteren was het zover! Wat ik me even niet had gerealiseerd was dat mijn oven kleiner is dan de standaard oven en dat had als gevolg dat de cakelaag eigenlijk iets te dik is geworden. Een volgende keer moet ik dus ongeveer 1/4 minder deeg maken, dan zal het resultaat waarschijnlijk nóg beter zijn. Neemt niet weg dat het toch wel lekker was hoor! In plaats van de bessenjam uit het oorspronkelijke recept heb ik perzikenjam gebruikt, gemaakt van onze eigen perziken. Wil je het recept ook eens uitproberen? Ga dan naar de site www.vangilse.nl en kies voor "Recepten" vervolgens "zoeken" en trefwoord "jamrol". Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten