zondag 31 januari 2010

Dekselrekje

Er zijn van die kleine dagelijks terugkerende ergernissen die eigenlijk heel simpel te verhelpen zijn, maar waar je op de een of andere manier maar niet aan toekomt. Dit keukenkastje opende 'verkeerd' om en dat was niet zo'n groot probleem tòt we bij de verbouwing de muur van de keuken een klein stukje naar voren haalden. Toen paste ik nog maar net in de deuropening om de pannen te pakken. In Nederland hadden we een 'carousselkast' voor de pannen waar ze keurig naast elkaar stonden en makkelijk bereikbaar waren. In verband met de kastruimte hier moeten we de pannen wel 'genest' in de kast zetten. Dat gaat prima met onze pannenset, maar je blijft wel met de deksels van de onderste pannen zitten. Die rolden steeds helemaal naar achteren, waardoor je de meest vreemde capriolen uit moest halen om ze te pakken.
Nu had ik ooit een simpele, goedkope, oplossing gevonden op het internet om dit probleem aan te pakken: een gordijnroe aan de binnenkant van het deurtje waar de deksels tussen passen. Dus had ik enige tijd al eens een set van die roetjes gekocht. Maar Jan begreep niet, of wilde niet begrijpen, hoe dit zou moeten werken. Ik had al een paar maal gevraagd het deurtje er eens uit te halen en de roetjes te bevestigen, maar het kwam er steeds niet van. Tot gisterochtend. Opeens zag ik hem met een schroevendraaier aan de gang want hij ging het deurtje even omkeren. Natuurlijk nam ik toen meteen de kans waar om hem de roetjes vast te laten zetten.
Toen e.e.a. was geïnstalleerd en het kastje na lange tijd weer eens helemaal was uitgesopt kon het weer worden ingeruimd. Met de deksels ditmaal keurig in hun nieuwe rekje. Jan opende het deurtje enkele malen en concludeerde vervolgens dat HIJ dat toch wel slim had verzonnen..........

2 opmerkingen:

  1. Hoi Annemarie
    Ben je ook zo gek op "handige" dingetjes?
    Soms zijn ze echt handig, ik vind het er in ieder geval netjes uitzien. Ik ben zo erg gek op mijn prittsealer en draadmandjes aan de verwarming voor de wanten en mutsen. En mijn rechthoekige kleine afvalbakje, met uitlekbakje voor het kleine gftafval, past precies op het randje achter de gootsteen, ik zoek momenteel stad en land af, naar een nieuwe. Wil het al een beetje voorjaar worden of is de winter ook bij jullie hardnekkig?
    Groeten
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Suzanne,

    Nou de winter is hier ook hardnekkig hoor! Gisterochtend was het het wel even lekker zonnig weer. Hebben we een stuk gewandeld, maar al snel betrok het weer en vandaag was het ook grijs en nat....brrrr.
    Hopelijk wordt het gauw echt lente!

    BeantwoordenVerwijderen