zondag 3 mei 2009

Hertje


Vanmorgen werden we wakker met stralend voorjaarsweer dus besloten we na het ontbijt een rondje te lopen. Op zondag lopen we bij voorkeur een 'asfalrondje' omdat er dan meestal nogal wat jagers actief zijn en we liever niet per ongeluk voor 'wild' willen worden aangezien. Inderdaad kwamen we vlakbij ons huis een heleboel jagers tegen (zodat ik nu vrijwel de gehele mannelijke bevolking uit deze omgeving heb gezien) en een roedel jachthonden die de weg overstak. Verderop werd het echter heerlijk rustig. En toen zag Jan opeens in een graanveld een hertje staan......... We zien er wel eens vaker een, maar zijn dan òf het fototoestel vergeten, òf te laat met afknippen, want ja zodra ze je zien of ruiken zijn ze weg natuurlijk! Maar vandaag hadden we geluk. Er stond gelukkig net een dikke boom tussen ons en het hertje zodat we even uit het zicht het fototoestel aan konden zetten en in konden zoomen. Ik geef toe, het is een zoekplaatje op de linkerfoto, maar op de uitvergroting rechts kun je het ietsje beter zien. Na het nemen van de foto nam het beestje een paar grote sprongen en verdween tussen de bomen.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Annemarie
    Ja over jagen kan ik meepraten. Een paar jaar geleden was het zo n heksenketel om ons huis, dat ik op de weg ging kijken. Schiet er ineens een hert het land over en sta ik in het schootsveld van de jagers, ik ben maar de sloot ingedoken. Van de week was ik in Frankrijk bij regenachtig weer op de terugweg en daar staat midden op de weg een ree. Gelukkig ben ik er inmiddels op verdacht, nadat ik er al een keer een geraakt heb, dus nu schoot die op tijd weg. Na 5 dagen regen de laatste dagen toch nog mooi weer dus het blijft LDF.
    Groeten
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Suzanne,

    Ik zie jou zó de sloot induiken. Oeps! Op de weg zijn we gelukkig nog geen wild tegengekomen, wel staat er zo hier en daar opeens een koe of kalf omdat de boeren te besodemieterd zijn om hun terrein goed of te sluiten............ Maar tot op heden zagen we ze gelukkig altijd op tijd.
    Geniet nog van je vakantie! En groetjes aan Guus!

    BeantwoordenVerwijderen