woensdag 1 april 2009

Koffie mèt: Kastanjejam taartjes

Hoewel we inmiddels weer heerlijk kunnen douchen, moeten jullie nog even geduld hebben voor ik jullie het eindresultaat kan laten zien. En dat komt omdat we weliswaar kant-en-klaar meubeltjes hebben gekocht, maar die nog moeten aanpassen zoals gaten erin voor de leidingen, een stopcontact, een schakelaar e.d. en dat laatste is weer afhankelijk van een balk die ernaast geplaatst moet worden,die helemaal op maat gezaagd moet worden zodat de leidingen er achter passen en de schuifdeuren naar de boilerkast straks niet iedere keer tegen de waterleidingen aanbotsen. Die balkjes moeten natuurlijk eerst in de grondverf omdat ze anders mogelijk kunnen gaan wegrotten en dat heeft dus allemaal weer droogtijd nodig! Maar vooralsnog kunnen we heerlijk douchen en heeft Jan via het inspectieluikje tot zijn grote vreugde kunnen constateren dat de vloer onder de douchebak kurkdroog blijft.
Intussen nemen we natuurlijk nog regelmatig iets lekker bij de koffie, zoals deze supersnel gemaakte,kastanjejam taartjes. Met behulp van een klein schoteltje heb ik het kant-en-klaar gekochte bladerdeeg op maat gesneden voor een pizzabakblik. Daarna de holtes vullen met zelfgemaakte kastanjejam en uit de restjes bladerdeeg kleine hartjes gestoken. Vervolgens 20 minuten in de oven op ca. 220 graden en je hebt zes smakelijke taartjes voor bij de koffie. Omdat het blik iets te groot is voor mijn oven en het deurtje dus op een kier blijft staan moet ik het halverwege even draaien, zodat alle taartjes evenveel warmte krijgen. Maar daarom smaken ze niet minder lekker!

2 opmerkingen:

  1. Betty van Bellen7 april 2009 om 12:36

    Hallo Annemarie,

    Je hebt mij op 'n idee gebracht, ik heb n.l. ook zo'n pizzablik, behalve de kleine pizzaatjes, heb ik nu kleine Franse appeltaartjes gebakken, daarop slagroom met kaneel, heerlijk! Dat laatste doen de Fransen niet.
    Wij hebben geen kastanjejam.
    Ik vries altijd zo'n rol deeg in. Blijft maar 'n week of twee goed.
    Gr., Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt ook goed! Misschien iets voor een volgende keer.........

    BeantwoordenVerwijderen