donderdag 26 maart 2009

Sprokkelvrouwtje

Het mooie voorjaarsweer heeft als gevolg dat we kachel overdag wat vaker uit laten gaan zodat we wat langer met onze houtvoorraad toe kunnen. De zon verwarmt de voorkant van ons huisje zodat het in de woonkamer en keuken ook zonder kachel aangenaam vertoeven is. Tegen de avond gaat de kachel weer aan, dus dat betekent dat de voorraad aanmaakhoutje nu hard slinkt. Maar niet getreurd, door het droge weer van de afgelopen weken en de harde stormwind van enkele weken geleden liggen er genoeg afgewaaide takken op ons terrein. Dus ben ik het terrein maar eens afgelopen op zoek naar sprokkelhout. Terwijl ik dat deed moest ik opeens denken aan een boek uit mijn kindertijd. Hoe het heet zou ik niet meer weten maar er kwam het woord 'sprokkelvrouwtje' in voor en ik herinner me dat ik dat woord niet kende en om uitleg moest vragen..................

Geen opmerkingen:

Een reactie posten