vrijdag 30 augustus 2013

Koffie mèt: Kruimige appelkoeken


Wie denkt dat er geen lekkere dingen meer worden gebakken aux Lilas heeft het mis, maar meestal zijn het oude vertrouwde recepten waar ik al eens over geschreven heb. De overvloedige appeloogst die nu in emmers tegelijk het huis wordt binnengedragen maakten het echter aantrekkelijk eens op zoek te gaan naar nieuwe recepten. Hoewel er niet veel appels in dit recept gaan en de voorraad er dus niet hard van zal slinken wilde ik het toch eens uitproberen omdat het er zeer smakelijk uitzag. Het is een zeer eenvoudig te maken recept. Alleen het uit de vorm krijgen van de koeken was niet zo simpel als het recept wil doen geloven. Kennelijk had ik de kruimels iets tè voorzichtig aangedrukt, want één koek kwam als los zand uit de vorm gevallen en van twee koeken kwam de bovenkant er los uit. De overige drie waren wel goed. Hoewel het recept voor 10 koeken bedoeld is heb ik e.e.a. omgerekend naar 6 exemplaren omdat mijn vorm niet groter is. Vanmorgen was de smaaktest en daarvoor zijn ze glansrijk geslaagd...... Ik ga ze dus beslist vaker maken! Als je het recept ook eens wilt uitproberen klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten