donderdag 27 juni 2013

Strijkdeken


Nu de naaimachine toch op tafel staat meteen een andere achterstallige klus gedaan: Een strijkdeken gemaakt. Strijken doe ik niet zoveel omdat we meestal joggingbroeken en t-shirts of fleece-truien dragen. Maar soms ontkom je er niet aan. Zo drogen gestreken theedoeken toch echt wel beter af en zien ze er na een droogbeurt in de machine vaak er verfomfaaid uit zodat ze niet bepaald een sieraad in de keuken zijn.....
Bij het verbouwen van de bijkeuken had ik bedacht om alle strijkplanken weg te gooien en te gaan strijken op de plank boven de wasmachine en droger. Daar moet dan natuurlijk wel een strijkdeken op om de plank te beschermen. Daarvoor heb ik twee oude kussenslopen uit elkaar getornd en als een soort langwerpig dekbedhoesje weer aan elkaar gezet. Met een langwerpig stuk molton van de Intermarché ertussen vormen ze nu een strijkdeken. Voorlopig laat ik de molton even los erin zitten zodat de hoes gemakkelijk gewassen en vervangen kan worden (kussenslopen genoeg!), maar mocht in de praktijk blijken dat het erg gaat schuiven tijdens het strijken dan kan ik de moltonlaag altijd nog vastzetten aan de hoes. De volgende klus zit alweer in het hoofd. Daarover later!

3 opmerkingen:

  1. Oh, jé jij kunt niet meer ophouden met naaien, je kijkt nu al uit wat het volgende "naaistuk" wordt.Kijk maar uit dat je niet ALLES aan elkaar naait! Ben benieuwd.....stoelen bekleden misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Close, very close ;-) Als het wil lukken tenminste.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelet op de gevoeligheid van het onderwerp, gaf ik er de voorkeur aan mijn bewondering per e-mail te uiten! Mijn compliment.

    BeantwoordenVerwijderen