maandag 15 april 2013

Plafond en verlichting


Inmiddels zit het nieuwe plafond erin! Het zijn PVC schroten geworden net als in de badkamer en de bijkeuken. Die zijn gemakkelijk schoon te maken en goedkoop en worden in een lengte van 2 meter 60 verkocht. Het breedste deel van de keuken is ongeveer 2 meter 50 m, dus dat betekende bovendien weinig afval. Het meeste werk was het pas maken van alle 'rare' stukken rond de electriciteits dozen en de deuromlijstingen, maar verder ging het allemaal redelijk vlot, hoewel Jan enorm veel spierpijn had aan het eind van de klus. Trapje op, trapje af, trapje op, trapje af.......
Intussen hadden we ook verlichting aangeschaft. We waren het er snel over eens dat het een goedkope oplossing moest worden, niet alleen qua aanschaf, maar vooral ook qua energieverbruik en dat er wel véél licht uit moest komen. In de oude keuken hing een TL balk waar we eigenlijk best tevreden over waren, maar dat ding zag er niet uit. Twee kale TL-buizen, die, als je probeerde ze schoon te maken meteen uit het armatuur donderden. Het werd dus weer TL-verlichting, alleen ditmaal wel met een kunststof kap. Hoewel er goedkopere varianten bestaan dan deze, wilde mijn oog toch ook nog wel wat. Na een paar weken rondgekeken te hebben en geen mooiere/goedkopere gevonden te hebben besloten we dan toch maar om deze te kopen. Jan heeft 'm meteen aangesloten en we zijn heel tevreden.
Volgende klus is het ophangen van de kastjes want Jan wil zo min mogelijk risico lopen van beschadigingen op zijn nog te leggen tegelvloer. Bovendien moet daarvoor de keuken helemaal leeg en zullen we eerst een beetje ruimte moeten creëren in de woonkamer en de studeerkamer waar nu de meeste troep staat opgeslagen.


3 opmerkingen:

  1. Ziet er al goed uit! Leuk om jullie vanuit Nederland ook te kunnen volgen. Onze keuken is slecht verlicht omdat er alleen licht in het plafond is, dus achter mij als ik sta te koken, nu hebben wij een strip van 5 meter gekocht met ledverlichting, die plak je onder de kasten en je ziet niets, alleen het licht maarrrr wanneer Hans het gaat plakken en aansluiten, dat is nog de grote vraag! Maar het komt er in ieder geval. gr Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er heel goed uit. Mijn aquarium is slecht verlicht, waardoor de plantjes niet goed groeien. Welke van de een tl aquarium verlichting zou ik kunnen gebruiken voor mijn aquarium?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben geen verlichtingsexpert en op anonieme reacties geef ik geen antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen