zaterdag 18 juni 2011

Koffie mèt: Kersencake

Toen ik de luiken opende bij thuiskomst zag ik het al: De kersen waren rijp! De oogst was niet zo heel erg groot dit jaar, ongeveer 2 kilo. Vorig jaar hing er veel meer in de bomen, maar toen waren de meeste kersen beschimmeld door het natte weer. Helaas lukte het niet om de kersen allemaal te plukken, sommige hangen gewoon veel te hoog! Hebben de vogeltjes ook nog wat zullen we maar denken.......
Een deel van de kersen heb ik verwerkt in een kersensaus die heerlijk smaakte over de yoghurt. Een ander deel heb ik 'gewoon' als toetje gegeten en voor de rest heb ik snel even gekeken op de site van Arden of er wellicht een recept te vinden was voor een kersencake of iets dergelijks. Ik werd niet teleurgesteld! Al snel vond ik wat ik zocht. Een echte aanrader want de cake smaakt heel lekker! Het recept vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten