maandag 19 oktober 2009

Pastamachine

Hoewel we ons geld niet over de balk gooien, zie je zo af en toe gewoon leuke 'hebbedingetjes'. Als ze dan ook nog enig nut hebben willen we nog wel eens overstag gaan. Zo kwamen we een week of twee geleden deze pastamachine tegen bij de Aldi.
Nou had ik wel een pastamachine, maar daar kun je alleen 'platte' pasta mee maken, dus spaghetti, lasagne en tagliatelli. Het lastige van het maken van tagliatelli is dat je steeds het handvat moest wisselen van het 'wals' gedeelte, naar het snijgedeelte. Met deze elektrische pastamachine kunnen we weliswaar geen lasagne maken (dat blijven we dus met het 'oude' beestje doen), maar wel spaghetti, tagliatelli en ook holle pasta zoals fijne en grove macaroni. Net als bij een broodbakmachine gooi je er bloem in en vloeistof - voor de mie dus eieren en een beetje olijfolie aangevuld tot het 'niveau' met wat heet water - en na verloop van tijd komt de pasta er 'vanzelf' uit.
Nou ja vanzelf? De eerste keer was het even tobben. Inmiddels ben ik echter een volleerd pastamaker en heb ik vriendschap gesloten met deze machine. De afgelopen weken hebben we al een paar maal heerlijke zelfgemaakte bami en macaroni gegeten.
En al die verhalen dat je er 'speciale' bloem voor moet gebruiken? Tsja, ik gebruik gewoon de goedkoopste bloem van de plaatselijke Intermarché (Farine T55) en het resultaat mag er, naar onze smaak althans, best wezen!

2 opmerkingen:

  1. Betty van Bellen-Goddijn22 oktober 2009 om 14:49

    Wanneer je zoals jij TWEE grote keukenkasten er bij aanschaft......kan je TIG keukenmachines
    aanschaffen!
    Maar handig is het en leuk en lekker je
    eigen pasta!!
    Mijn aanrecht staat al veel te vol.
    Gr., Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, jij hebt het helemaal door!
    Toen na het opzetten van de kasten bleek dat er nog wat ruimte over was (bovenop!) kon ik het niet laten............;-)

    BeantwoordenVerwijderen