zondag 14 juni 2009

Terug van weggeweest

Gisteren zijn we teruggekomen van een weekje Nederland. Naast de gebruikelijke voorraad levensmiddelen zoals pindakaas en fritessaus hebben we dit jaar veel 'leesvoer' meegekregen van vrienden en familie. Een hele jaargang Libelles van mijn schoonmoeder, een jaargang Allerhandes en wat streekromans van mijn moeder, een paar Seasons van mijn tante en een héle, héle grote stapel boeken van mijn vriendin. Hoewel Jan behoorlijk tegensputterde over al dat 'oud papier' dat vervoerd moest worden is het toch goedgekomen en zijn de boeken hier, tot mijn grote vreugde, gearriveerd. Dat ik ze zelf de auto in en uit moest sjouwen had ik er graag voor over. Zo kan ik weer een jaartje lekker lezen! Wijntje erbij........
Verder hebben we nog wat kleding en andere spulletjes gekocht, niet zozeer omdat we dat hier niet kunnen kopen, maar mijn moeder woont 'bovenop' een winkelcentrum en dus wandel je gemakkelijk even de Hema, de C&A, de Zeeman of de Blokker binnen en dus zie je wel eens wat leuks voor weinig. Hier moeten we toch ca. 30 km rijden voor de ècht grote winkels, dus gaan we meestal alleen maar 'gericht' winkelen. Tijdens ons bezoek aan Nederland maken we dan even gebruik van de overdaad aan winkels.
Vanuit Berlicum zijn we nog speciaal naar de Zuidmolen in Groesbeek gereden om nieuwe bakblikken voor onze broodbakmachine te kopen. De machines doen het allebei nog prima, maar één bakblik is al kapot en de tweede staat op het punt om kapot te gaan. Via internet had ik de blikken al gereserveerd, zodat we zeker wisten dat we niet voor niets reden. Zo kunnen we hopelijk nog jaren genieten van onze BBM's!
Hoewel de terugreis niet helemaal voorspoedig verliep (2 1/2 uur vertraging) zijn we dus weer helemaal heel gearriveerd.

PS: Vraagje aan Liesbeth: Is de foto nu wel nu wel op het juiste formaat?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten