maandag 16 juni 2008

Onze directe woonomgeving (3)

Eén van onze favoriete wandelingen is een rondje la Buzatière. Eerst wandelen we over een pad langs het meertje (privé-bezit) waarna we op een bospad komen. Aan het einde van dit bospad kun je drie kanten op:
1. rechtsaf richting D34 , de kortste weg naar huis, maar ' ongezellig' lopen langs de doorgaande weg,
2. rechtdoor, een schitterende wandeling langs de weilanden, maar dan wordt het rondje al snel een wandeling van 1 1/2 uur, dus kiezen we meestal voor de laatste mogelijkheid
3. linksaf, via een ander bospad lopen we terug naar de bebouwing van het gehucht, dat vooral bestaat uit tweede huizen zodat je er 's winters vrijwel niemand tegenkomt. In één van de huisjes aan de rand van het plaatsje woont een aardige oude meneer, die, als hij ons ziet altijd even een praatje komt maken. Het gebeurt tenslotte niet al te vaak dat er in deze uithoek iemand langskomt!
Vanaf zijn terrasje heeft hij een schitterend uitzicht over het glooiende landschap (derde foto). Al wandelend komen we verderop een landelijk tafereeltje tegen van een handgemaakte houten ladder die tegen een schuurtje staat waarvan het dak op instorten staat. Het lijkt alsof de eigenaar elk moment terug kan komen om verder te gaan met de herstelwerkzaamheden.
Lijkt! Deze foto's zijn eind april genomen en toen we eergisteren weer eens voorbijwandelden was er nog niets veranderd................