zondag 11 mei 2008

Koffie mèt..... (deel 4)


De laatste dagen hebben we een onregelmatige internetverbinding. Dat maakt het wat lastig om te reageren op mails en het bijwerken van de BLOG. Vandaag lijkt het echter weer even te werken, dus maar snel even van de gelegenheid gebruik maken.........
Zoals jullie weten was ik nog op zoek naar een goed ontbijtkoekrecept. En inmiddels gevonden! Ontzettend simpel (maar ja het is vaak zo dat het niet moeilijk hoeft te zijn om een smakelijk resultaat te krijgen), dus inmiddels staat deze ontbijtkoek regelmatig op het programma. Als je het recept wilt uitproberen hierbij de link:
Ik maak alleen maar de helft van de beschreven hoeveelheid en dan in een grote cakevorm anders rijst het de vorm uit.
Die hoeveelheid is voor ons tweeën meer dan genoeg voor een weekje koek bij de koffie. Het is een ontzettend smakelijke koek, met makkelijk te verkrijgen ingrediënten. Toen Jan de eerste plak proefde hoorde ik een vergenoegd "ja" klinken, dus bij deze: goedgekeurd door een kritische echtgenoot! Als de koek nog warm is inpakken in de aluminiumfolie levert een authentieke 'plakkerige' bovenkant op.
En dan het kunststukje op de rechtfoto: gevulde koeken. Zodanig goed gelukt dat ik het experiment nauwelijks durf te herhalen..... Alles zelf gemaakt, ook de amandelspijs dus......... Ook hier klonk na het proeven een vergenoegd "ja".
Er is nog spijs over en dat ligt in de vriezer te wachten op een een herhaling van deze 'meesterproef', dus binnenkort toch maar weer eens maken. Want inderdaad, ze waren èrrug lekker!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Annemarie
    Je kunt wel een winkeltje beginnen met heimweerecepten voor Nederlanders in Midden Frankrijk. Het ziet er lekker uit. Ik heb even op de weblog van Jan gekeken en geluisterd, inderdaad oorverdovend. Je woont in de natuur of niet. De afgelopen week hadden wij een ander concert. Een aantal jaren geleden dacht ik dat het met de elektriciteit te maken had, maar met goed onderzoek met zaklamp en geduld, merkte ik dat het een soort krekeltje is, die een sonoor gepiep uit tuut tuut. niet 1 maar meerdere
    Als je te dicht bijkomt, stop ie en gaat later weer door. Moet nogeens op internet de boosdoener achterhalen. Groeten
    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie je al lopen in het donker met je zaklantaarn! Haha.
    Maar goed je hebt hem/haar dan nu toch maar 'gezien'.
    Met een beetje geduld kom je een eind!

    BeantwoordenVerwijderen