maandag 4 juni 2012

Heb ik dat?!



Afgelopen zaterdag waren we met een paar volle tassen wasgoed thuisgekomen uit Nederland dus je begrijpt dat de wasmachine gisteravond snel werd volgeladen. Toen Jan echter midden in de nacht wakker werd van een piepende rookmelder die met lege batterijen kampte zag hij dat de lichtjes van de wasmachine knipperden als een kerstboom en dat er een foutmelding op stond. Na zowel de rookmelder  als de wasmachine uitgezet te hebben kroop hij zijn bed weer in om mij vanmorgen te kunnen 'verblijden' met het nieuws dat de wasmachine het niet meer deed.


Nadat we boodschappen hadden gedaan ging Jan de wasmachine reparatie-man aan de slag. Eerst moesten alle planken natuurlijk leeg boven het 'machinepark' en moest de droger van zijn plek, waarna het kapotte apparaat gedraaid kon worden. Nadere inspectie leverde op dat er iets aanliep tussen de wastrommel en de kuip. Het verwijderen van de deur rubber ging redelijk vlot, maar daarmee kon Jan nog niet bij het probleem. Na een extra centrifuge beurt kwamen uiteindelijk de restanten van een sok tevoorschijn via een afvoer gat aan de bovenkant van de trommel. Het terugplaatsen van de rubber rand verliep moeizaam en ik hoorde Jan dan ook af en toe iets zeggen dat niet voor herhaling vatbaar is. Het is hem vergeven want het lijkt erop dat de machine het weer doet. Er draait nu een was ............

de boosdoener......

5 opmerkingen:

  1. Terwijl ik je verhaal las, Annemarie, speelde die sok door mijn hoofd. Wij hebben nl. ook een keer zoiets gehad. Tegenwoordig doe ik ze daarom vaak (niet altijd, oeps....) in een wasnetje. Ik hoop dat alle problemen nu voorbij zijn, want zonder was- en vaatwasmachine wordt het leven een stuk chagrijniger. En Jan? Bak je nu een lekkere taart voor hem? Ik zie het wel op FB. Groetjes, Joke Dingelhoff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, ik moet er niet aan denken dat het hier gebeurt. Onze wasmachine staat helemaal ingebouwd tussen schappen en planken keukenvoorraad en nutteloze dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Joke, meestal doe ik de sokken bij elkaar met een sokken sorteerder, maar die dingen mogen niet in de droger. Als het dus slecht weer is doe ik ze los. Ik heb nog een paar netten van mijn oude wasmand. Wellicht kan ik die gebruiken. Goed idee!!!

    @ Dorothé, gelukkig hebben we de planken die erboven hangen allemaal 'mobiel' gemaakt. Het is alleen even 'behelpen' waar de zooi naar toe moet die erop staat, maar het leegmaken gaat gelukkig vrij gemakkelijk.

    De eerste wasbeurt na de reparatie verliep niet geheel vlekkeloos, we kregen een lekkage melding. Het deur rubber sloot kennelijk toch niet helemaal goed. Na wat prutsen verliep de tweede wasbeurt wel 'normaal'. Vandaag nog een derde test en als die ook goed verloopt kan de machine weer in elkaar gezet en de planken en zooi terug op hun plek. Het lijkt mooi weer te worden vandaag, dus wellicht kunnen we dan vanmiddag nog lekker wat buiten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toestand en fijn dat ook dit probleem weer door Jan werd opgelost!
    Bij mij verdwijnen sokken na het wassen, tot ergernis van Hans, het lijkt hier wel "de Bermudadriehoek". Nu begrijp ik dat ze echt in de wasmachine verdwijnen.
    Goed idee van het netje, ga ik zeker doen, ik heb er twee voor de B.H.´s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ben heel blij dat Jan dit weer heeft opgelost! Als je toch netjes hebt zou ik die zeker gebruiken. Nu maar hopen dat de reeds verdwenen exemplaren geen blokkade gaan veroorzaken!

    BeantwoordenVerwijderen