maandag 18 juli 2011

Koffie mèt: Courgettecake met kokos


Vorig jaar hadden we wel courgettes, maar was de oogst lang niet zo overvloedig als het jaar ervoor. We hoefden dus niet op zoek naar nieuwe recepten. Dit jaar produceren de courgettes echter weer volop. Op zoek naar een cakerecept vond ik deze courgettecake met kokos. Hoewel het recept niet helemaal klopt (de kokos uit de ingrediëntenlijst wordt nergens toegevoegd en olie en suiker mixten bij mij niet 'schuimig') werd het toch een zeer smakelijke cake! Een echte aanrader dus. De hoeveelheid beslag is voor een grote cakevorm die je tot de helft vult. Inmiddels ben ik met andere smaakvarianten aan het experimenteren.  Mocht je het recept willen maken volg dan het het oorpronkelijke recept met de volgende aanpassingen: Klop de eieren schuimig met de (vanille)suiker en kaneel. Voeg daarna de olie toe en daarna het meelmengsel. Mix daarna de courgette en de kokos door het beslag. Ik heb het overigens 'gewoon' allemaal met de mixer gedaan en het is een prima cake geworden! Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Mmmmmm, die cake ga ik zeker eens proberen. Mijn courgettes hebben een trage start, ik hoop dat het nog wat overvloediger gaat worden in mijn perkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek is dat hè, de ene keer geven ze zó overvloedig dat je van gekkigheid niet meer weet wat je er mee moet maken en de andere keer is het allemaal maar nèt aan....

    We hebben vanochtend een variant met chocolade en pijnboompitten geproefd, ook lekker. Morgen proberen we een variant met gember uit.....

    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen