zondag 24 april 2011

Paaskoffie mèt: Sneeuwster

Het zat al enige tijd in mijn hoofd om eens een sneeuwster te bakken. Pasen leek me dè gelegenheid bij uitstek om het eens te proberen. Gisteren heb ik dus het deeg gebakken, maar eerlijk gezegd zag het er een beetje raar en plat uit. Een volgende keer gebruik ik mijn eigen basisrecept dat ik ook gebruik voor de verjaardagstaart van Jan, dat geeft een stuk luchtiger gebak! Vanmorgen heb ik taart opgemaakt met stijfgeslagen slagroom en advocaat. Het uiteindelijke resultaat was zeker niet onaardig en onsmakelijk, maar met een luchtiger basisgebak was het perfect geweest. Alleen wist Jan de advocaat niet zo te waarderen. Heb ik dan toch een alcoholische versnapering gevonden die hij niet lust? Met een dot jam in plaats van advocaat zal het ook wel lekker zijn lijkt me zo. Dat proberen we dan nog wel eens uit!

4 opmerkingen:

  1. Luchtig of niet het ziet er erg smakelijk uit!
    Maak jij zelf advocaat...??? Ik kan het hier niet kopen.
    gr., Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor de advocaat komt gewoon uit NL!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. advocaat zelf maken is helemaal niet moeilijk. Jet doet het regelmatig. Eigeel en wat wodka samenvoegen. En hop: je hebt advocaat. We genieten er regelmatig van.

    Gerrit en Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha wellicht het proberen waard, maar in mijn familie hebben we daar een anecdote over (waar gebeurd!):

    Mijn oud-tante Eef (zus van mijn opa) heeft ook een keer zelf advocaat gemaakt. Toen was het geschift en dat kon ze de gasten natuurlijk niet voorzetten. Ze vond het echter ook zonde om al die goeie ingrediënten weg te gooien. Samen met haar schoonzus (mijn oma) heeft ze de geschifte voorraad opgegeten. Naar verluidt geserveerd in een soepbord. De enige keer dat mijn oma als een roetoeter thuis kwam....

    Iedere keer als er advocaat geserveerd wordt in de familie komt dit verhaal weer boven tafel...

    BeantwoordenVerwijderen