vrijdag 18 maart 2011

Si j'étais Président.....


Elke dag komt de Président voorbij. Nee, niet Nicolas Sarkozy natuurlijk, maar een tankauto van zuivelfabrikant 'Président'. Al een tijdje probeer ik een foto te maken, maar ik ben telkens niet snel genoeg. Vanmorgen lukte het min of meer omdat de chauffeur even moest stoppen om af te slaan.
Er rijdt hier nog zo'n tankwagen rond maar dan van het merk 'Tartare'. Als we wel eens met de buurman staan te praten en we zien in de verte het gevaarte naderen kijken we eerst even welke van de twee het is. Voor de Président gaan we niet opzij. Die slaat rechtsaf. Maar voor de 'Tartaar' maken we benen, gauw de berm in want die slaat linksaf, precies daar waar wij staan te 'buurten'.
De auto van de 'Président' maakt dat Jan en ik altijd meteen het bekende liedje van Gérard Lenorman beginnen te zingen. Ik vond een leuke versie met Nederlandse ondertitels op Youtube:

2 opmerkingen:

  1. Hoi Annemarie,

    als ik president was, sloeg ik niet links af maar stopte ik bij jou om die lekkere dingen op te eten die jij maakt!
    Maar wie wil eigenlijk nog president worden...en van welk land??
    Dan maar LUILEKKERLAND! gr., Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stel jij je ook al niet kandidaat? Nou ik ook niet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen