vrijdag 12 september 2008

"Ik lust geen courgettes"?!




"Ik lust geen courgettes", zei Jan aan het begin van het plantseizoen toen ik persé twee courgetteplanten in de moestuin wilde hebben. Inmiddels zijn we tientallen courgettes verder die verwerkt zijn in allerhande gerechten. Daarnaast is de wintervoorraad in de berging inmiddels aardig aangevuld met zoetzure courgettes, courgettejam (2 smaken), courgettesoep, gestoofde courgettes in tomaten-uiensaus en ratatouille.
De man die geen courgettes zei te lusten heeft vrijwel ieder gerecht met smaak opgegeten.......;-)) Vervolgens was hij zo enthousiast geworden dat hij zelf gevulde courgettes ging maken voor het avondeten. Die smaakten errug lekker dus dat recept hebben we inmiddels al een paar maal herhaald.
Zelf ben ik gek op pizza, dus heb ik ook nog een tonijnpizza gemaakt dikbelegd met courgetteblokjes. Inmiddels begint de oogst wat af te nemen. Gelukkig kunnen we de komende winter nog regelmatig van deze zelfgekweekte groente genieten!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om je berichten te lezen. In een verloren kwartiertje op de HAS lees ik over al jullie beleveb=nissen in Franjrijk.
    Binnen kort ga ik toch eens op een kaart kijken waar jullie dorpje nou prcies lift in Frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanette,

    Leuk eens iets van je te horen!
    Als je in Google Maps Cheronnac intypt dan zit je vlakbij......
    Met uitzoomen kun je dan zien waar we ons in dat grote Frankrijk bevinden!

    BeantwoordenVerwijderen